2019. június 7., péntek

A vörösök ellopták a show-t…

Topwater-es balinozást terveztünk Tomi barátommal az RSD egyik csendes, sekély, vadregényes részén.
Kora reggel érkeztünk meg a hangoskodó békakoncert helyszínére. Azonnal „munkához” is láttunk, mert az Őnök itt voltak és rendületlenül verték a vizet. Meg is csíptünk néhányat, de sajnos a kezdeti sikereinket követően a fenekeszegek érdeklődése fokozatosan alábbhagyott, majd ahogy egyre erősebb lett a forróság, úgy teljesen abba is maradt.

Reggel az első wtd-re...

Volt időnk nézelődni és persze volt is mit…
Az előttünk húzódó part menti részeken nem állt meg az élet. A buja vízi növényzet már szinte majdhogynem elérte a felszínt. Az így kialakult sűrű hínárszőnyeg között, az alig egy négyzetméteres foltokban csak úgy nyüzsögtek az apróságok.
Naphalak, sügérek, egy-egy kisebb ponty és kárász, meg persze a millió küsz élte a mindennapjait.
Eme sürgés-forgásban időnként néhány főből álló vörös úszójú rajok bukkantak fel.
Gyönyörű színekben pompázva csipkelődtek, táplálkoztak békésen.
Tomi úgy döntött, nem is erőlteti a balinok megfogását, inkább könnyed szórakozásra vált.
Néhány megfogott sügér után a figyelme a testes vörösszárnyúak felé fordult.

Tomi sötét sügerei...

Egykedvűen kémleltem, amivel próbálkozik…
Persze csak addig, amíg az első vöröst lépre nem csalta…
Merthogy addig mesterkedett, míg végül csak megetette valami mini gumival az egyiket.

Csodás fogás...

Gyorsan átfutott az agyamon, mi van nálam…
A Westin W3 Ultrastick nem éppen az efféle pecára termett. Gumiból is inkább csak nagyobb sügér kedvére való van nálam. Úgy döntöttem visszaballagok a kocsihoz és a nagyobbik (mindent IS) tartalmazó táskában megnézem, hátha találok valami használhatót. Ha nem is rendes UL motyót, de valami sufni cuccot csak összerakok.
Készülünk a Balatonra kimondottan apróhalas buzera pecára, és ennek hála, a nemrég erre a célra beszerzett darabokból akadt néhány talán használható darab.
Hamar vissza is térek a kapocsban egy 1 g-os jigen fityegő UV zöld gumirák lárvával… Kicsit nagynak találom. A vörösöket hidegen is hagyja, azonban az apró-pici bandában közlekedő csíkos raj serényen követi a plasztikot. A gumi is nagy és az 1g-os fej is túl gyorsan, agresszíven tör utat a mélybe.
Kunyerálok cimborámtól 0,5 g fejet és újrapróbálkozom. Az érdeklődést ez már fel is kelti, többször fejre is álltak érte, de hiába hagytam pihenni vagy pöccintettem bele aprókat, a kapás mindannyiszor elmaradt.
Akkor próbáljuk jig nélkül…
8-as méretű dropis horgot akasztok a kapocsba és rá egy fekete Fishup „pupát” biggyesztek.
Méretben és formában is megfelelő lehet a „békés” ragadozóknak…

FishUP Pupa ...

Szerencsére nincs szél és a nano-nak köszönhetően még ezzel, az ide „durung” bottal is elérem a kívánt távolságot, ahol a célhalaim tartózkodtak.
A finoman behulló gumibábra azonnal 3-an fordultak rá, és tűntek el utána a mélybe.
Kivártam, de a kapás most sem érkezett meg… Pöccintgetés következik, de ettől sem kaptak elsőre ingert.
Újabb csoportosulás érkezik felém és már ejtem is eléjük a légies csalit.
Egy ismét rámegy és eltűnik. Várok pár másodpercet, majd picit fellibbentem és brutális ráhúzást kapok viszonzásul… Gyors, rövidzászlós fárasztás végén kikerekedett szemekkel bámulom azt a színpompás szépséget, ahogy piheg a háló ölelésében.

Álomhal...

Nem tudom, ki hogy van vele, de én nem tudok betelni a szépségükkel…
Elég nagy ramazurit csinált a koma, a környék összes egyéb halát elverte jó néhány percre.
Kell idő, mire minden visszatér a megszokott kerékvágásba és újabb vörhenyes csapatok merészkednek vissza a területre.
Amint visszatértek, lehetett újra próbálkozni…
És a siker nem maradt el… :-)

C&R...

Sajnos rövid életűnek bizonyult ez a nagyszerű móka, ugyanis egyik pillanatról a másikra a kristálytiszta vízből mocskos barna lötty kerekedett, ami azonnal tönkrevágta a szórakozásunkat.
Persze a nap haladt tovább és mi folytattuk, amiért eredetileg jöttünk. Késő délutánra a jobb balinok is szerencsére elkezdték bőszen falni a wtd-ket, amiből végül pokoli jó felszíni horgászat kerekedett.
Habár egy tökéletes napnak adtak keretet a csodaszép, sötét, már-már feketés színezetű balinfogások, mégis az igazi show-t a kis vörös ördögök csinálták meg számunkra, abban a rövidke fél órában…

Esti sötét hatvanas...

A napunk nyomokban Gerilla Fishing-et :-) is tartalmazott... :-)

Grat a halhoz és örülök, ha nem is sokat, de pecáztunk együtt... :-)

1. Nagyon szép vörösök.... Igazán színes beszámoló... :)

1. Szia Barna! Nagyon köszi😉 Én meg épp az Ipolyos összegzéseden ábrándozok... Ma már Tölgyes 106 volt gondolom kell még pár nap hogy tisztuljon aztán én is támadok!😉